Om oss
vi tar er till nästa nivå
På PizeWeb har vi över 15 års erfarenhet inom branschen och en gedigen samling utbildningar och erfarenheter i bagaget hos våra medarbetare.
PizeWeb är en kreativ och innovativ fullservicebyrå där du som kund ligger i fokus.
Vi har ett brett utbud av tjänster och är flexibla och anpassningsbara för dig som kund. Kanske vet du inte själv vad du är ute efter eller vad som skulle vara ett bra nästa steg för dig och då hjälper vi dig såklart att komma fram till det.
Vi tar oss an projekt både från företag och privatpersoner och vi utgår från Stockholm men arbetar med kunder från hela landet.
vårt uppdrag
Tillsammans med kund vill vi utveckla och nå nya höjder och framgång med kundens digitala kanaler.
Vision
Inget arbete är för litet eller för stort, endast ett begränsat synsätt kan begränsa din framgång.
värdeord
- Passion
- Engagemang
- Gemenskap
våra ägare
I vårt team finns bland annat två ägare och båda dessa jobbar operativt med övriga teamet.

André
ägare & webbutvecklare
André har varit i branschen sen 2004 och har erfarenhet av alltifrån webbutveckling och grafisk design till event och ljud/ljus/bild hantering. Han är vår mest erfarne webbutvecklare och hjälper kunden med det mest tekniska delarna av att bygga webbsidor. Det är även André som sköter vårt webbhotell som vi erbjuder kunderna.
Hans starkaste verktyg är hans förmåga att alltid finna lösningar, han ger inte upp och han är alltid eftertänksam och noggrann i sitt arbete.

philippa
ägare & grafisk designer
Med erfarenhet som sträcker sig bak till 2005 har Philippa gedigen kunskap inom det väldigt breda området design. Med genomförda utbildningar som Journalist, Digital Medieproduktion, Förpackningsutvecklare/-designer, Utveckling av e-Tjänster och Marknadsföring hos Digitalakademin Google så kan Philippa så gott som allt. Hon har även erfarenhet från arbete på stora produktionsbyråer och företag och med stora välkända företagskunder.
Hennes starkaste verktyg är hennes förmåga att se nya lösningar och hennes skarpa och säkra öga för vad som fungerar och inte grafiskt.
F.A.Q.
Se våra frågor och svar nedan
Det går inte att sätta en fast prislista på våra olika tjänster då alla uppdrag innebär olika mycket arbete. Vi ger därför pris på förfrågan genom att räkna på hur mycket tid just det du efterfrågar kommer ta att genomföra.
Kontakta oss för en förfrågan/offert, det kostar ingenting!
Vid offert får du alltid ett fast pris på det vi kommer överens om. Det tillkommer inte extra kostnader på det arbetet.
Om du som kund skulle önska att göra ändringar eller lägga till ytterligare saker till projektet som innebär mer tid så kommer det att tillkomma extra kostnad för det. Vi informerar dock alltid dig som kund om att det skulle medföra en extra kostnad innan vi kommer överens med dig om att göra mer än vad vi avtalade om från början.
När man har sin webbsida på vårt webbhotell så är det en årlig kostnad för dig som kund. Så är det oavsett vilket webbhotell man väljer att ha sin webbsida på.
Hur mycket den årliga kostnaden är beror på hur stort utrymme du nyttjar på webbhotellet, alltså hur tung och omfattande din webbsida är.
Det lägsta och vanligaste är vårt lägsta webbhotells-paket. Det brukar passa bra för exempelvis restauranger och caféer, mindre butiker, företag som erbjuder tjänster eller exempelvis bed and breakfast och likande. Det kostar 1500 kr/år.
Läs mer under Priser.
När man har byggt klart sin webbsida så kommer den inte vara klar och aktuell för all framtid. Det kommer komma saker du vill ändra på i framtiden, kanske är det texter, eller nya tjänster som ditt företag börjat erbjuda, kanske behöver bilder bytas eller kanske vill du göra en större ändring och byta hela temat för din hemsida.
När du känner att det är dags att ändra någonting så kontaktar du oss och vi lägger upp en plan för de uppdateringar som ska göras, oavsett storlek. Vi tar då betalt för den tid det kommer ta att göra dessa ändringar.
Vi tar betalt för varje påbörjad halvtimme och vi loggar all tid vi lägger ner på arbetet.
Ja absolut! Vi erbjuder alla våra tjänster både till företagskunder och privatkunder.
Vi har endast kontor i Stockholm men vi arbetar med kunder från hela landet, ibland även kunder från utlandet.
Nej vi tar inte emot praktikanter, LIA eller liknande i dagsläget.
Det stämmer att det finns väldigt många olika typer av webbyråer, designbyråer och produktionsbyråer idag. Den här marknaden är väldigt bred och konkurrensen är stor men olika företag erbjuder också olika mycket tjänster inom området.
Återkommande kunder väljer oss för att vi är trevliga, erfarna, positiva och erbjuder ett konkurrenskraftigt pris på våra tjänster. Kunden är alltid viktigast för oss och vi ser därför till att respektive medarbetare alltid har tid med kunden och därmed inte tar på sig för många kunder och projekt på samma gång. Det kommer du som kund märka under processen, att vi aktivt arbetar med ditt uppdrag och att vi kontinuerligt uppdaterar dig under projektets gång.
Det är vanligt att man kontaktar en byrå och efterfrågar en offert på ett arbete och att man då får ett pris som är orimligt högt enligt ens egen uppfattning.
Det är svårt för någon som kanske inte har så mycket kunskap inom ämnet och vad det innebär att producera tryckfärdigt reklammaterial eller exempelvis bygga en webbsida att göra en bedömning av vad en sån tjänst bör kosta. Det är ett väldigt komplext, svårt och tidskrävande arbete och kräver väldigt mycket kunskap. Medarbetare i den här branschen har ofta väldigt många år av utbildningar bakom sig och det gör att priset på den här typ av tjänst ofta är av det dyrare slaget och ofta dyrare än vad en oerfaren person tror.
Det gör också att många företag utnyttjar detta och tar extrema överpriser på sina tjänster. Vi arbetar inte på det sättet. För oss är det viktigt med relationer och vill hellre ha en kund som känner att den kan få det bästa av två världar, uppfylla sin vision till ett rimligt pris och ha ett fortsatt samarbete för framtida behov.
Om du har mottagit en eller flera offerter från andra företag för ett arbete som du anser har fått en alldeles för hög prislapp för det arbetet som krävs så kan du kontakta oss. Briefa oss om uppdraget och de offerter du fått in så ska vi se om vi kan erbjuda dig ett bättre pris än det du har fått.
Det beror på vad det är för uppdrag du vill anlita oss för.
Exempelvis om du vill att vi bygger en webbsida till ditt befintliga företag där du redan har logotyp och befintliga bilder och annat du vill använda. Då kommer du behöva skicka över bilder och logotyp osv till oss.
Det kan även vara så att det behövs en hel del textinnehåll till din hemsida och det är någonting som du själv behöver producera och skicka till oss för att vi ska kunna lägga upp det på webbsidan.
Läs mer i våra Villkor.
Vi fakturerar alla våra kunder, det gäller både privatkunder och företagskunder. Vi erbjuder inga andra betalsätt.
Efter slutfört arbete så fakturerar vi dig totalsumman med en betalningstid på 20 dagar. Först när fakturan är betald så lämnar vi över det genomförda arbetet helt till dig.
Läs mer i våra Villkor.